Home > Polish > Tapestry 5.2 goes final

Tapestry 5.2 goes final

No i stało się. 5.2.4 zostało uznane za wystarczająco stabilne by mogło zostać uznane za oficjalną wersję 5.2
Co nowego w tej wersji? Pozwolę sobie odesłać do wpisu Howarda Lewisa Shipa (ojca tapestry) na temat tego rela. Powtarzanie po nim mija się z celem.

Dla mnie najważniejszą zmianą, jest to, że w końcu live reloadowalne są services (jednostka wstrzyknięcia w Tapestry). Gdy uczyłem się jak działa hibernate to szczególnie denerwowało, że muszę pracować jak developer Springa.

Poza tym pojawiło się dużo innych usprawnień, takich jak usunięcie page poola i zastąpienie go singletonem stron (co daje duże oszczędności pamięci). Dołożono sporo adnotacji (między innymi wsparcie dla JSR-303), poprawiono moduł testowy i wsparcie dla selenium oraz zmieniona została strona główna. Ostatnia zmiana ma pomóc w rozbudowie dokumentacji. Ostatnie wygląda obiecująco, choć mi utrudnia poruszanie się po stronie. Zakładam, że większość nie będzie miała tego problemu, ja się po prostu przyzwyczaiłem do starego layoutu.

To tyle na dziś. Muszę pomyśleć nad kolejnymi wpisami, to może w święta pod choinkę podgonię tutoriala.

Categories: Polish Tags:
  1. 20/12/2010 at 09:42

    Pamiętam stare czasy, gdy T5 było w wersji beta, a ja zachwycony odsłoną czwartą tego frameworku, którego użyłem do inżynierki i potem w pracy, stwierdziłem, że nowy projekt napiszę w T5. Niestety nie wziąłem pod uwagę problemów związanych z używaniem biblioteki, która cały czas mocno ewoluowała i po 3 tygodniach walk musiałem uznać się za pokonanego :) Wtedy wybrałem Wicket, bo był w miarę podobny i używam do do tej pory, ale co jakiś czas zaglądam na Twojego bloga poczytać jak to wygląda teraz i widzę, że wygląda całkiem interesująco :)

  2. 20/12/2010 at 13:29

    No to już zdecydowałem :) Ostatnimi czasy w pracy zajmuje się jWebUnit, testowaniem integracyjnym, ciutke Selenium etc. i wbudowane wsparcie z takim narzędziem jak Selenium RC przechyla szale do Tapestry :) Dzisiaj zaczynam przygotowania do pierwszego projektu :)

    • 20/12/2010 at 13:40

      To ja się bardzo cieszę, że udało mi się kogoś wyciągnąć z mroków jsp.
      Witam po radosnej stronie życia ;)
      A jako, że o modułach testowych w T5 wiem nic bądź coś kole tego, to będę Ciebie i Twoją wiedzę wykorzystywać :)
      Ewentualnie jak Ci się start projektu przeciągnie trochę to może sam zdążę opisać testowanie i pomóc przy starcie projektu.

  3. 20/12/2010 at 13:35

    Przechodziłem chyba przez coś podobnego, jako że zaczynałem moją przygodę z T5 w czasach wczesnych bet. Trudno było na początku nadążyć za zmianami, a jeszcze gorzej mam teraz jak mi Eclipse coś koloruje na żółto, bo pamiętam starszą nazwę adnotacji :) (na JUGu mi się zdarzyło to nawet podczas prezentacji :P)
    Ja przy T5 wytrwałem, choć też miałem przejść na Wicketa. Za to mimo iż w nim nie pracowałem, to i tak będę go polecać, oczywiście tylko jak komuś Tapestry do gustu nie przypadnie ;)
    Jak T5 Ci się podoba to polecam spróbować. Obecnie raczej nie natkniesz się na rewolucyjne zmiany wprowadzane w kolejnych wydaniach. A nawet jeśli będą (usunięcie page pool, live reload na services) to nie dotkną one raczej bezpośrednio Twojego kodu.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

