Home > English > Czas wyjść do ludzi

Czas wyjść do ludzi

Jako, że Tapestry zmieniło stronę główną, upgradowało dokumentację i ogółem jest super a najlepsza przeglądarka wydała właśnie najnowszą betę to może i dla bloga jest dobry czas by się pokazać w pełni publicznie. Dotąd wpisy były znane nie licznym, teraz czas się rozpropagować i oczekiwać jakiegoś feedbacku.

Nie jest to wprawdzie dla mnie najlepszy okres, pracy mam co nie miara bo u klienta drobna restrukturyzacja, ale kiedyś trzeba zacząć się mocniej starać. Postaram się nadrobić na dniach zaległości. Co do tapestry to czeka mnie konfiguracja, dzielenie wartości w szerszym scopie niż page i request, wstrzyknięcia, coś o budowaniu URLi, internacjonalizacja, metaprogramowanie i kilka innych tematów. Jak skończę podstawy to planuję screencasty albo poświęcenie większej uwagi innym tematom. Od dawna czeka na mnie gradle. Zacząłem się nim bawić w okolicach ver 0.7/0.8, ale wtedy uznałem, że to za wcześnie by w to wejść i jakoś się z mavenem przemęczę ten czas. Czeka też na mnie ibatis 3 (w sumie to obecnie myBatis). Wersja 2 była dla mnie zwycięzcą jeśli chodzi o frameworki do utrwalania, choć nie na każdym polu. Śledząc informacje od wczesnych bet o nowej wersji mam wrażenie, że myBatis będzie w stanie zastąpić mi całkowicie ORMy, bądź zwiększyć choć pole zastosowania. Przyglądałem się też od dłuższego czasu różnym językom innym niż java, ale to na później odchodzi, jako że czasu brak. O tematach nie tyczących się technologi bezpośrednio nawet nie będę pisać.

Jak widać jest trochę tematów, które się tu pojawią. Mam nadzieję utrzymywać tempo choć jednego wpisu na tydzień, mniej będę uznawać za osobistą porażkę.

No to zaczynamy :)

PS będę też twittować, choć jeszcze nie jestem pewien jak chcę wykorzystać Twittera, to wiem że go tu jakoś należało by podpiąć ;)

 

Do następnego wpisu, oby szybko.

Categories: English
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

