Home > Polish > Przygotowania do pracy z Tapestry 5

Przygotowania do pracy z Tapestry 5

No to jak zapowiedziałem, zaczynamy monotematyczność Tapestrową. Pierwszy wpis będzie, jak mam nadzieję, najmniej interesujący z całej serii. Zaczniemy od zapoznania się z moim warsztatem. Jeśli macie problem z tymi narzędziami to śmiało piszcie, kilku kombinacji używałem podczas poszukiwań tej najbardziej mi pasującej.

  1. Eclipse jako IDE. Posiada mnóstwo wtyczek + jestem przyzwyczajony do niego. Pracuje się mi z nim najwygodniej, choć w pracy przekabacają mnie na Ideowca.
  2. maven + wtyczka m2 do eclipsa
  3. run-jetty-run -dla tych co nie przepadają za mavenem. Wtyczka pozwala na uruchomienie Jettiego bezpośrednio w workspacie eclipsa. Posiada jeszcze jedną zaletę: bez kombinowania odpala aplikację. Przydatne według mnie w projektach testowych, gdy wystarczy nam budowanie aplikacji poprzez IDE

I to wszystko. Tapestry jest proste, nie wymaga wybitnego wsparcia. Polecam jednak skorzystać z tego hacka oraz dodać kilka templatów. Pozwoli to łatwiej edytować strony. Istnieje również wtyczka Loom do eclipsa, ale nie wiem czy projekt jeszcze żyje. Z innych IDE wiem, że Idea oferuje jakieś wsparcie dla T5, ale nigdy w pracy nie miałem czasu przetestować co dokładnie wspiera.

Od następnego wpisu zaczynamy pracę z tapestry. Postaram się teorią za bardzo nie nudzić.

Categories: Polish Tags:
  1. 12/10/2010 at 10:53

    IDEA posiada wsparcie dla Tapestry 5 – możliwe, ale nie w wersji Community Edition, bo takowa nie posiada modułu pracy z Javą EE, co jest ogromnym ograniczeniem. Sam przez to w najnowszym projekcie musiałem przenieść się ponownie na Eclipse (ale w wersji Galileo).

  2. 17/10/2010 at 12:36

    W pracy próbują ze mnie profesjonalnego Ideowca zrobić więc mi to umknęło. Po prawdzie to do T5 nic nie ma właściwego wsparcia i wszystko ma wystarczające. Jeśli mamy edytor javy to jest już dobrze, a jak bonusowo będzie podpowiadanie tagów HTML i składni css to chyba nic więcej nie trzeba. No może żeby goals mavenowe dało się uruchamiać albo jettiego/tomcata w projeckie co by z livereload czerpać pełnymi garściami.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

